Apelviken

-Jag har en plan och du måste säga ja eller nej innan jag säger vad det är. 

En natts sömn senare satt jag i bilen med 3/4 av familjen Gille och Tobbe ner mot Varberg för att surfa! Vågsurfa var själva grundtanken men när vi kom ner så var det flat. Lame!  Inte så konstigt eftersom vi varken kollat vädret eller vcad som krävdes för vågsurf. Men det blåste nog till vindsurf i alla fall. Vi hyrde fyra pråmar och körde en hel dag. Det var kul.

Men vi gav inte upp så lätt.

I lördags så drog vi ner igen, samma gäng. Nu var vi lite mer förberedda för vi hade kollat upp väder och vind ordentligt och det var lovande. Klockan kvart i 10 hängde vi på låset på Surfers Paradise för det fanns inte så många brädor att hyra ut. Vi var där först och fick de fyra sista! Efter att ha krängt på oss våtdräkterna gick vi stolt ner med brädan under armen och paddlade ut.

Så skön känsla! Att äntligen få ligga på en surfbräda, har bara gjort det en gång i Frankrike i 40 minuter. Har drömt om det så många gånger. Paddla ut i ett blågrönt varmt vatten mot ett perfekt break och sen paddla med vågen, ta det perfekt. Men nu var det lite kallare i vattnet och vattnet var mer och det gråa hållet.

Tack vare att vi hyrde longboards i nybörjarvariant så var det ganska lätt att komma upp. Men det gör inte så mycket för jag kan ändå med stolthet säga att jag har surfat. Ganska många vågor på fyra timmar.

Så nu kan jag och Jesper bära våra Nord-kläder med ära för vi är svenska surfers! Hoppas inte det dröjer att för länge innan jag står på brädan igen och flyter fram på vågen med ett stort leende på läpparna.

Extremt poserande bilder kommer nog snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0