Macbook

Tack vare en geting så går jag numera på en penecilinkur och är hemma från jobbet. Det ger mig chansen att undersöka det här med Macbook. Om jag inte hade varit klantig nog att räkna snett med lönen så hade jag redan ägt en som Erik gör. Men nu sitter jag här ändå med min PC.

Grejen är den att det går vissa rykten om att det skall komma en ny Macbook, eller en uppdatering. Man vill ju inte gärna köpa en och tre dagar senare se reklamen för en helt ny dator! Jag gav mig ut på jakt med frågeställningen "Vad är rykte och vad är sant?" Google var min machete i Internetdjungeln och jag nådde fram till sidan Macworld där det skrivs om allt inom mac världen. Konstigt nog.

Rykterna är många, väldigt många. Ingen kommer ifrån en så säker källa utan bygger på bloggare och en sida som heter insiderapple. Den sidan bygger sina rykten på att Apple brukar släppa en ny Ipod varje år i september och det var länge sen det var en designuppgradering på Macbookarna.

Jag har också läst rykten om att det inte skall släppas något nytt innan nyår. 2009.  Tyvärr har jag inte blivit så mycket smartare men jag måste i alla fall vänta på lönen om två veckor. Har jag inte hört något mer konkret då så slår jag till.

Eller vänta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0