Världens sämsta ursäkt

Det här inlägget var tänkt att skrivas i fredags då det var helt aktuellt men fredagar är det ofta en hel del mycket roligare saker inplanerat än att sitta vid datorn. Så även denna fredag och så även denna lördag som gick åt till att segla hem båten till Kungälv för nu är seglarsäsongen slut!

Till det inte längre så aktuella. I fredags så hörde jag på min radio en nyhet om den värnpliktiga som i våras blev skjuten i magen och dog när den båten han åkte på körde sakt in på ett område där de sköt med skarpa skott. Man hade i försvaret kommit fram till genom utredning att befälhavaren skulle frias eftersom att der var en "låtsas-order".

Världens sämsta ursäkt.

De här killarna har ju under ganska lång tid fått lära sig att de ger bäst i att göra som de blir tillsagda annars får de skit. Och när en i befälet säger åt dem att åka dit så är det klart som fan att de gör det också. De ställer sig inte och funderar på om han skojade eller inte. Men jag vet inte, jag var inte där, han kanske sa det med väldig ironi i rösten " Ni kan ju åka in i det området där de skjuter skarpt! Det är ju en bra idé!".

Tur att jag inte ska göra lumpen. Jag hade aldrig vågat lita på ordrar, de kanske är på låtsas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0