Internet

Internet är banne mig den största tjuven som finns. Den stjäl allt om man inte passar sig.

Internet stjäl all min tid.

Min mamma har påpekat det 48 gånger och jag vet själv om det men jag sitter här i alla fall. Värdelöst. Jag har kommit hem ifrån jobbet och är jättetrött men istället för att sova så startar jag datorn och skall bara kolla mailen, facebook, bloggen, andras bloggar, nyheter och så vidare. Inga direkt viktiga saker och det är ju så gött att sova men man sitter kvar och minuterna bara flyger iväg. Snart så är klockan så mycket att man nästan somnar vid tagnetbordet.

Så varför är datorskärmens ljus så förtrollande? Jag sitter och klurar på det men kan inte komma på något bra svar. Varför gör jag så här? Är jag en viljelös slav inför Internets påverkan eller fasnar du med?



I ett försök att stjäla att din tid så kommer en film om största och minsta. Se och lär!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0