Fyllon, skador och rasister

"Fyllon, skador och rasister"
en berättelse om en lördagskväll

Medverkade

Jag, Veronica, Erik, Marie, Högstedt, hunden, fyllot med den vita volvon, Polisen och den rasistiska dansken.

Den var en minst sagt händelserik hundpromenad i lördagskväll efter en viss Villa hade förstört festen. Efter att ha letat upp Maries bil som stod väldigt lång i från mitt hus så skadade hunden Veronica när hon sprang efter hunden och trampade snett. Hon haltade resten av promenaden.

På väg hem igen efter ha besökt Högstedts hus så såg vi en man som ganska kraftigt berusad. Han verkade dessutom ha världens största blåsa för han kissade väldigt länge. Det hade väl inte varit så speciellt, Kungälv har en del fyllon och en del kan säkert pissa jättelänge. Det som var det som drog till sig lite uppmärksamhet var att han gick och satte sig i sin vita volvo coh stängde dörren. Jag ringde polisen.

Polisen kom och tackade för att vi ringde och snackade en stund med mannen i bilen och åkte därifrån. Hade jag inte hört på polisradion när jag pratade med larmcentralen att den var en som hade blivit av med nycklarna samma dag så hade jag blivit lite orolig.

Som om inte det var nog så mötte vi en man utanför mitt hus hemma på gatan som uttryckte sin glädje, på lätt dansk brytning, över att gatan var så fin och han tyckte det påminnde om gatorna hemma i Danmark. Han berättade att han hade varit på sjön i många år och undrade om det fanns något bra ställe att ta en öl på här. Vi föreslog Olerys men han gillade inte priserna och så sa vi Combi och då undrade han om det inte var "pack" som ädge den. För i så fall ville han hellre betala lite mer.

Vi undrade lite vad han menade men han sa att vi visst förstod vad han syftade på och att han tyckte det var så många svenskar som inte sa vad de tyckte när det gällde "packet".  Då gick vi hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0