Sallatsärter?

Jag skrev ju om skillnaden mellan sallad och sallat och det var att sallad är skivade/hackade ingridienser och sallat är själva arten. Själva växten.

När allting var klart som korvspad så dök det upp en stor klump i grytan med formen av en papplåda innehållade ärtor. Men inte vilka ärtor som helst utan sallatsärter. Hade det stått salladsärtor hade jag inte varit alls upprörd, ärtor till salladen helt enkelt!

Hur funkar det? Jag och Wiki hade ju bestämt hur det låg till, var sak på sin plats! Jädrans ärtor... Nu ser jag inget svar på det heller. Google hjälper inte, "menade du salladsrätter?" Inte heller min vän Wiki ger något svar. Det är ingen som skrivit om det än.  

Det kan ju inte vara så att ärtorna är en art av sallad, för det funkar inte, och en felstavning känns ganska otippad. Hur ligger det till? Ge mig svar!

Kommentarer
Postat av: babianen

Mycket intressant fundering!

Jag trodde att den världsomspännande webben skulle stilla min hunger i jakten på kunskap.

Men där gick jag bet.

Det visade sig att intresset för olika typer av sallater är relativt svalt och informationen är knapp.

Men lycka till!

2008-08-23 @ 16:47:18
URL: http://babianbajs.blogg.se/
Postat av: SOFiA

Såhär är det... : DU är en sallatärta!



2008-10-07 @ 17:06:40
URL: http://dukanvaraen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0